Var dig själv

 
Att våga vara sig själv är något som är riktigt viktigt. Att inte bry sig om vad folk tycker om tänker om en, att våga klä sig som man vill, att skita i om folk tycker ens klädstil är konstig eller kommenterar något du har på dig på ett dåligt sätt, våga gå fram med den man verkligen vill vara. Om vänner inte akspterar det så är det inga riktiga vänner. 
 
För inte jättelänge sen när jag började läsa kbps bloggar blev jag väldigt inspirerad av dom, men speciellt Moa. Då hade hon rött hår och jag tyckte hennes stil var så himla cool. Det tycker jag idag också, jag har blivit mer och mer mot emo scene hållet. Men samtidigt gillar jag kawaii stilen. Så jag har typ både lite emo scene stil men samtidigt kawaii stil. Jag har också lite oversize stil just nu. För jag har köpt lite saker från Keela och Caty, så börjar gilla oversizade kläder också. Men för mig som bara är 12 år så var det väldigt svårt att byta stil helt och förändras helt plötsligt. Från att vara den lite fashion stil och inte tänka så mycket på vad jag hade på mig till att vara lite emo scene det tyckte jag var konstigt och svårt. Jag ville verkligen färga mitt hår i någon crazy hair color men fick inte det. Så jag började med att ha lite mer uttstikande kläder. Men egentligen så har jag mer börjat byta stil nu tycker jag. Jag har mer och mer annorlunda kläder och asseccoarer nu. Jag älskar att sticka ut med mina kläder asseccoarer skor mössar allt. Jag bryr mig inte ett skit om någon skulle säga t.ex "Varför har du strumpor som är så himla högt upp, det ser bara konstigt ut" Då skulle jag inte bry mig och bara sagt typ "Vadå? Jag tycker det är jättesnyggt och jag klär väll mig som jag vill. Eller?" Men ingen har sagt så eller något i den stilen. Folk i min klass kommer fram till mig och säger att jag har coola kläder och brukar kolla på mina asseccoarer. Det är riktiga vänner ♥ Men jag vill verkligen färga mitt hår lila, rött, blått eller knall rosa. Men mamma vägrar tillåta mig det :( Men ibland så brukar jag ha svart ögonskugga och vilja se ut lite som en emo scene för jag tycker det är jättesnyggt. Ni där ute kanske också har kännt att ni inte vågar byta stil eller förändra er. Mitt tips GÖR DET! Det kankse inte är så lätt, men börja smått och utväckla det. Jag är bara 12 år och vet inte speciellt mycket om det här men jag vet att det är bättre att förändra sig än att bara gå runt och känna sig osäker och vara som andra. 
 

Just nu så håller vi på med ett skol arbeta som har temat "Våga vara dig själv." Vi ska skriva en liten berättelse med massa bilder till som ska vara på ungefär 3 minuter. Min grupp skriver om en kille som var som alla andra men ville egentligen vara typ emo. Han klädde sig som alla andra och var som alla andra. Men han fattade inte varför ingen ville vara med han. För han visste inte att det tyckte han var tråkig som var som alla andra och bara följde efter dom. Men vad hände när han gick fram med sitt rätta jag och vågade vara sig själv. Undra om folk ville vara med honom eller blev han ännu mera mobbad? 
 
Så var er själva även om det är svårt :) Jobba på det och jobba med ert självförtroenda om ni behöver. Jag har väldigt dålig självförtroende, men jag jobbar på det :D
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
 
 
2
J U L I A

vilken söt blogg! :)

Svar: Tack så jättemycket! Du har också jättesöt och fin blogg :)
Klara Bloggar

♡砂糖 (Satou) Sugarmunch♡

Åh, så fint skrivet och BRA inlägg! Har själv en stil som är lite annorlunda(skulle inte våga sätta ett namn på den eftersom de kläderna jag väljer oftast väljs utefter mitt humör) och har fått höra både bra och dåligt om den, men varför bry sig om dumma kommentarer när det finns bra att ta åt sig av?
Ha det bra! Kram ^__^

Svar: Vilken fin kommentar! Tack så jättemycket <3 Gillar din stil och ditt sett, du har verkligen rätt inställning :D
Klara Bloggar