Att våga klä sig som man vill

Hellusi! Idag hade jag på mig lite anorlunda kläder och jag var så nöjd med min outfit idag och kände mig vacker. Sen ska jag åka bussen in till mitt språkval som ligger i stan, och då åkte jag själv den här gången. Sen kliver jag av bussen och ska gå en liten bit till den här skolan där jag har spanska. Jag går först av alla och då ser jag några som kommer imot mig att dom kollar konstigt på mig och det blir bara fler och fler som kommar konstigt på mig. Jag fattar inte varför!? För att jag har lite anorlunda stil eller? Ska alla se likadana ut eller? Sen när jag kommer till den här skolan så är det flera äldre elever som också kollar konstigt på mig och viskar. Då kände jag mig inte så himla vacker och blev automatiskt osäker. Men sen tänkte jag bara, ääh skit samma jag ser ut som jag vill! Sen hade jag även mina kompisar som sa massa snälla saker om mina kläder och då känns det bättre. 
 
När jag väll kommer till min skola så ska vi äta mat. Då står jag där och ska ta mat, sen kollar jag mig omkring och ser hur några personer gör konstiga ansiktsuttryck mot mig och kollar fört på mig sen på mina kläder och sen på mig igen. Då blev jag faktiskt ganska ledsen :( Jag ska få ha vilken stil jag vill utan att få konstiga blickar! Om dom har något att säga till mig kom fram istället för att visa med aniktet. Det gör mig bara osäker och irriterad. Sen hände exakt samma sak på friends mötet. Jag blir så irriterad. Jag kommer till skolan mer toppen humor, sen kommer jag hem med inte lika bra humor bara för att några kollat konstigt på mig och mina kläder. Så snälla våga klä er som ni vill! Även om det är svårt, skit i alla idioter där ute! Många tycker säkert att det är coolt att man vågar men dom kanske inte vågar säga något. Det var även många i min klass som sa att jag hade jättesnygga kläder och det gör mig så glad =) Då värmer det i hjärtat ♥
 
 
3
Elin :)

Du är fin i alla kläder!!
Dom som kollade på dej är bara avundsjuka, du är bäst å modig som vågar ha på dej vad du vill och stå emot blickarna <3 :)

Svar: Tack elin! Du är också bäst :)
Klara Bloggar

RMCK - en skönhetsblogg

Sjukt bra att du stod på dig! Jag fick också en massa blickar när jag hade lila/blått hår, nitvästar, slitna tights etc. Men man ska gå i det man trivs med själv! Din outfit var jättefin :)

Svar: Tack och ja jag håller med dig ❤️
Klara Bloggar

Jennifer

Jag tycker att din stil är sjukt snygg/fin!
Men denna outfiten var ju skitsnygg, så fattar inte hur folk kunde kolla konstigt på dig? :(

Svar: Tack som bara den! Blir så himla glad när du skriver så ❤️
Klara Bloggar